شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9549
بازدید: 75

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در انجمن بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت غرب تلاش می‌کند برای سرکوب کشورش از تحریم‌های «احمقانه» استفاده کند که این امر به یک «جنگ برق‌آسای اقتصادی» تبدیل شده است.

به گزارش الجزیره، پوتین در رویدادی که امسال تقریباً بدون مشارکت کشور‌های غربی برگزار می‌شود، به نخبگان سیاسی و اقتصادی روسیه گفت به جنگ خود علیه اوکراین ادامه خواهد داد. او گفت که هدف اصلی جنگ در اوکراین، دفاع از مردم روس‌تبار در منطقه دونباس بوده که مردم آن عمدتاً روس زبان هستند.


بیشتر بخوانید:


با افزایش تهدیدها، عملیات نظامی اجباری و ضروری بود

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «در شرایط کنونی و با افزایش خطرات و تهدیدها، تصمیم روسیه برای انجام یک عملیات نظامی ویژه دشوار، اما اجباری و ضروری بود.»

پوتین در خصوص تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه کشور خود گفت: «ما افراد قوی هستیم و می‌توانیم با هر چالشی کنار بیاییم. ما هم مثل اجدادمان هر مشکلی را حل خواهیم کرد، کل تاریخ هزار ساله کشورمان گویای این است.»

با اقتصاد باز خود به توسعه ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که آمریکا خود را «فرستاده خدا بر روی زمین» می‌پندارد و تحریم‌های غرب در حالی وضع شده که گویی روسیه هیچ‌گونه حاکمیت اقتصادی از خود ندارد.

به گفته پوتین، مسکو به عنوان یک «اقتصاد باز» با وجود تحریم‌های غرب به توسعه خود در ادامه خواهد داد.

کمی قبل از شروع سخنرانی پوتین در این مجمع، کرملین اعلام کرد که یک حمله سایبری سیستم‌های اعتباربخشی و پذیرش کنفرانس را غیرفعال کرده است. این حمله سبب تأخیر یک ساعته در شروع کنفرانس شد.

گفتنی است تحریم‌های شدید اعمال شده بر روسیه، این کشور را در رتبه اول کشور‌های تحت تحریم قرار داده است. اگرچه تحریم‌ها در ابتدا سبب سقوط پول روسیه شد، اما در نهایت با تصمیم برای فروش نفت و گاز به «روبل» کاهش ارزش پول این کشور کنترل شد و به دوران پیش از جنگ بازگشت.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر