شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9573
بازدید: 68

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، آخرین دور نشست‌های کمیته مشترک مجلس نمایندگان و شورای حکومتی لیبی برای تدوین قانون اساسی در قاهره امروز پایان می‌یابد و قرار است در پایان این نشست ها، چارچوب قانونی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در نزدیکترین زمان ممکن تعیین شود.

عبدالقادر الحویلی، عضو کمیته قانون اساسی از شورای حکومتی لیبی گفت: ۹۰ درصد بخش‌های قانون اساسی تکمیل شده است، اما همچنان اختلاف بر سر بخش‌های اصلی قانون اساسی که پنج درصد از آن را تشکیل می‌دهد، باقی مانده است.

از سوی دیگر، فتحی باشاغا نخست وزیر منتخب پارلمان لیبی گفت، اگر بانک مرکزی لیبی درآمد نفتی را در اختیار بودجه‌ای قرار دهد که پارلمان این هفته تصویب کرد، محاصره نفتی کشور پایان خواهد یافت.

فتحی باشاغا افزود: فکر نمی‌کنم بن بست سیاسی در لیبی، باعث وقوع جنگ جدید شود. هر دو طرف تاکید دارند که جنگ در لیبی به هیچ وجه رخ نخواهد داد و حرکت نیرو‌ها از شرق به غرب یا از غرب به شرق لیبی صورت نخواهد گرفت. مردم لیبی‌ به این باور رسیدند که نباید جنگی رخ دهد. در واقع تصمیم جنگ، یک تصمیم منطقه‌ای و بین المللی است و ما امروز شاهد آن هستیم که تصمیم منطقه‌ای و بین المللی برای وقوع مجدد جنگ در لیبی وجود ندارد.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر