شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9529
بازدید: 74

شبکه تلویزیونی آر تی  اعلام کرد در حالی که فشار‌های کشور‌های خارجی بر هند به علت روابط آن با روسیه تشدید می‌شود دهلی نو همچنان در برابر این فشار‌ها بی اعتنایی می‌کند. هند اعلام کرده است به محدودیت‌های سازمان تجارت جهانی در خصوص اعطای یارانه به کشاورزان را هم توجهی نخواهد کرد.

پییوش گویال، وزیر امور تجاری و صنعتی هند گفت: کشور‌های توسعه یافته قبل از تشکیل سازمان تجارت جهانی توافقات یکجانبه‌ای را برای سود رساندن به کشاورزان شان امضا کرده اند. همین کشور‌ها توافقاتی خام را به کشور‌های ضعیف و در حال توسعه ارائه می‌کنند. هند برای تامین حقوق کشاورزان خود در سازمان تجارت جهانی از مدت‌ها قبل در حال مبارزه بوده است. هیچ کسی حق ندارد هند را تحت فشار قرار بدهد و ما هم در برابر فشار‌ها عقب نشینی نخواهیم کرد.

سازمان تجارت جهانی مستقر در ژنو اعلام کرد اقدام دولت هند مبنی بر اعطای یارانه به کشاورزانش باعث می‌شود که قیمت غلات در بازار‌های جهانی ناعادلانه باشد. اعطای یارانه‌ها به کشاورزان هندی باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند غله و برنج بیشتری را با هزینه‌های کم تری تولید بکنند. دولت هند گفته قصد دارد سیاست هایش را با هدف حمایت از کشاورزان و تقویت امنیت غذایی تغییر بدهد.

شبکه آر تی در این خصوص افزود: همزمان با تنش در اوکراین، هند به علت تداوم روابط نزدیک با روسیه با کشور‌های غربی دچار تنش شده است. هند درخواست‌های آمریکا را برای توقف خرید نفت از روسیه را هم رد در مقابل خرید نفت از روسیه را تشدید کرده است و اکنون یکی از مهم‌ترین خریداران نفت روسیه محسوب می‌شود.

«تحسین پوناوالا» تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با شبکه راشاتودی گفت: یکی از علل تشدید فشار‌ها بر هند آن است که آمریکا انتظار داشت هند بعنوان یک همپیمان در چارچوب تحریم‌های آمریکا خرید نفت از روسیه را بطور کامل متوقف بکند. اما فکر می‌کنم که غرب باید دو موضوع را درک بکند اول آن که روابط هند و روسیه تاریخی است.

این تحلیلگر سیاسی اعلام کرد هند از استقلال کامل برای انجام آن چه که به نفع آن است برخوردار می‌باشد و هند گاهی مواقع در خصوص کشور‌هایی مانند ایران و ونزوئلا در چارچوب مواضع کشور‌های غربی عمل کرده است، اما موضوع امنیت انرژی هند موضوع مهمی است و هند نمی‌خواهد این امنیت را به خطر بیندازد. از سوی دیگر هم اکنون برخی از کشور‌های اروپایی همچنان نفت و گاز روسیه را خریداری می‌کنند. ابتدا باید اروپایی‌ها خرید نفت و گاز از روسیه را کاهش بدهند بعد چنین درخواستی از هند را مطرح بکنند.

 

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر