شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9015
بازدید: 85

به گزارش بلومبرگ، واردات انرژی و کالا چین از روسیه در ماه آوریل رکورد زد و پیش بینی می‌شود این میزان واردات به دلیل افزایش قیمت جهانی انرژی باشد.

شرکت‌های چینی در ماه آوریل ( فروردین و اردیبهشت) ۸.۹ میلیارد دلار کالا از روسیه خریداری کردند که تقریبا ۵۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشته است. این افزایش در حالی رخ داد که کل واردات انرژی در کل جهان بدون تغییر باقی مانده است.

چین حتی در شرایطی که گروه هفت و کشور‌های اروپایی به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین به دنبال توقف خرید نفت از روسیه هستند، از تحریم آن خودداری کرده است، 

داده‌های رسمی روز دوشنبه نشان داد شرکت‌های چینی در ماه آوریل  ۳.۸ میلیارد دلار کالا به روسیه فروخته اند که اندکی کمتر از ماه مارس (اسفند تا فروردین) است. این میزان نسبت به سال گذشته ۷.۷ درصد کاهش داشت.

پیشتر بلومبرگ گزارش داد که  چین محموله‌هایی از نفت و زغال سنگ روسیه را با یوان خریداری کرده و قرار است محموله‌های زغال سنگ در ماه جاری میلادی و محموله نفت خام روسیه در ماه مه به چین ارسال شود. این دو کشور در تلاشند تا در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه، تجارت انرژی خود را همچنان حفظ کنند.

به گفته تاجران، این اولین محموله خریداری شده با یوان از زمان تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه روسیه و قطع کردن دسترسی بانک‌های روسیه از سیستم مالی بین المللی سوئیفت است.

چین مدت‌هاست که با تسلط دلار در تجارت جهانی و اهرم سیاسی که آمریکا با استفاده از آن کشور‌های دیگر را تنبیه می‌کند، مقابله می‌کند و گفته می‌شود در آینده یوان، جای دلار را در تجارت جهانی بگیرد.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر