شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9007
بازدید: 77

با ادامه دیجیتالی شدن صنعت مراقبت‌های بهداشتی در جهان، خطر حملات سایبری به طور چشمگیری افزایش یافته و نشت داده‌های مربوط به این حوزه در آمریکا در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

نشریه فوربز در گزارش جدیدی اعلام کرده فقط در سال گذشته میلادی، ۴۵ میلیون نفر تحت تأثیر «نقض داده‌ها» در حوزه بهداشت قرار گرفته اند. این رقم در سال پیش از آن ۳۴ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۴ میلیون نفر بوده است.

اصطلاح نقض داده‌ها به انتشار عمدی یا غیرعمدی اطلاعات خصوصی یا محرمانه افراد در یک محیط غیر قابل اعتماد گفته می‌شود. از نقض داده‌ها با عناوین دیگری، چون نشت داده‌ها و نشت اطلاعات نیز یاد می‌شود.

در این گزارش نوشته شده تهدید برای بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی همچنان در حال افزایش است و در حال حاضر در بحبوحه جنگ در اوکراین افزایش یافته است. با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌های آمریکا به همه سازمان‌ها، از جمله سازمان‌هایی که در صنعت مراقبت‌های بهداشتی هستند، هشدار داده که در برابر تهدیدات سایبری هوشیار باشند. امنیت داده‌ها باید فورا به یک دستور کار راهبردی برای مدیران بخش‌های بهداشتی تبدیل شود.

تأثیر نقض داده‌های مراقبت‌های بهداشتی بر سلامت بیماران

داده‌های بالینی به دلایل زیادی، پرطرفدارترین انواع داده در جهان هستند. اطلاعات ارزشمندی که در این داده‌ها وجود دارد در صورت لو رفتن عواقب جدی به دنبال دارد.

شرکت فناوری آی‌بی‌ام در گزارش خود اعلام کرده صنعت بهداشت از هر حادثه نقض داده حدود ۹ میلیون دلار خسارت می‌بیند. این رقم نسبت به سال پیش از خود (سال ۲۰۲۰) افزایشی دو میلیون دلاری را نشان می‌دهد و با وسیع و مکرر شدن تخلفات، این هزینه همچنان افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، گزارش همچنین نشان می‌دهد میانگین زمان لازم برای شناسایی و نقض داده‌ها ۲۸۷ روز بوده است. (۲۱۲ روز برای شناسایی و ۷۵ روز برای مهار)

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیر ساخت آمریکا ارتباط مستقیمی بین حملات سایبری و مرگ‌و‌میر ناشی از رویداد‌های پس از نقض پیدا کرد.

با بیمارستان‌ها مثل شرکت‌های فناوری اطلاعات رفتار کنید

در انتهای گزارش ذکر شده که در دنیای دیجیتالی امروزی که تهدیدات سایبری دائماً وجود دارد، بیمارستان‌ها و سیستم‌های بهداشتی باید گام‌های مناسبی برای بهبود وضعیت امنیتی خود در داخل و خارج بردارند. اولویت‌بندی امنیت داده‌ها نه تنها برای عملکرد کلی بیمارستان‌ها مفید است، بلکه در ارائه مداوم مراقبت‌های با کیفیت و نتایج مثبت بیمار کلیدی است. در نتیجه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باید تجهیزات خود را به اندازه شرکت های فناوری افزایش دهند. 

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر