شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9058
بازدید: 178

در ادامه واکنش‌های بین المللی به اقدام صهیونیست‌ها در ترور خبرنگار الجزیره، نروژو چین نیز خواهان انجام تحقیقات بین المللی در این زمینه شدند.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر امور خارجه نروژ اعلام کرد: از شنیدن خبر کشته شدن شیرن ابو عاقله خبرنگار الجزیره بسیار متاثر شدم. حملات علیه خبرنگاران، مشکلی روزافزون است و تهدیدی برای آزادی بیان و دموکراسی به شمار می‌آید.

همچنین اتحادیه روزنامه نگاران نروژ اعلام کرد: هدف قرار دادن شیرین ابو عاقله را محکوم می‌کنیم و تحقیق بین المللی درباره کشته شدن او را خواستاریم.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: از تحقیق عادلانه بین المللی درباره کشته شدن شیرین ابو عاقله حمایت می‌کنیم.
شب گذشته نیز فرانسه و ترکیه خواهان انجام تحقیقاتی شفاف در خصوص شهادت خبرنگار شبکه الجزیره شده بودند.

فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرده بود به شدت از مرگ «شیرین ابوعاقله» شوکه شده است و به همین خاطر، خواهان انجام تحقیقاتی شفاف در این زمینه شد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت خارجه فرانسه منتشر شده، آمده بود: فرانسه خواهان انجام تحقیقاتی شفاف است تا زوایای تاریک این فاجعه را روشن کند.

همچنین ترکیه نیز خواهان انجام تحقیقات در خصوص شهادت خبرنگار الجزیره شد. بخش رسانه‌ای ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: ما خواهان انجام تحقیقاتی شفاف و سریع در خصوص کشته شدن خبرنگار شیرین ابوعاقله و نیز بازخواست و پیگرد عاملان آن [و احضار آنها]در برابر [دستگاه] عدالت هستیم.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر