شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9521
بازدید: 71

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پس از گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود اعلام کرد که با وجود بی ثباتی‌های کنونی در جهان، مسکو و پکن در زمینه‌های مختلف از جمله تقویت همکاری‌های راهبردی، نظامی و امنیتی بین پکن و مسکو همکاری‌ها را گسترش خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ در ادامه با اشاره به اینکه رابطه چین و روسیه با وجود بحران اوکراین و اعمال تحریم‌ها مختلف علیه مسکو، با شتاب بالایی افزایش داشته، اعلام کرد که طرف چینی آماده همکاری با طرف روس برای همکاری‌های دوجانبه و توسعه پایدار در پروژه‌های طولانی مدت است.

او همچنین آمادگی خود را برای تعمیق همکاری بین چین و روسیه در سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل، بریکس و سازمان همکاری شانگ‌های (SCO) اعلام کرد.

روسای جمهور دو کشور همچنین به موضوع درگیری جاری در اوکراین پرداختند و رئیس جمهور چین خطاب به پوتین تاکید کرد همه طرف‌های درگیری باید برای پایان دادن به این جنگ تلاش کنند.

این در حالی است که پیش از این هنری کسینجر، وزیر دفاع سابق آمریکا با اشاره به بحران اوکراین تاکید کرده بود کشور‌های غربی باید منافع روسیه را برای بحث حل و فصل مسالمت آمیز اوکراین در نظر بگیرند تا از افزایش نفوذ چین در مسکو و تبدیل روسیه به پایگاه چین در اروپا جلوگیری شود.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر