شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9018
بازدید: 78

خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه سانکی شیمبون چاپ ژاپن نوشت: زیان‌ ۷ شرکت اصلی ژاپن بر اثر تحریم‌های ضدروسی به ویژه شامل کاهش قیمت دارایی‌های این شرکت‌ها در روسیه از جمله پروژه‌های نفت و گاز در جزیره ساخالین با نام های ساخالین-۱ و ساخالین-۲ است.

سانکی اعلام کرد:  این هفت شرکت تجاری و سرمایه گذاری شرکت های سرب ژاپنی از جمله میتسوی، میتسوبیشی، ایتوچو، سومیموتو و ماروبنی هستند که به دلیل تأثیر مستقیم و غیرمستقیم تحریم‌های ضد روسیه تا ۳۱ مارس بیش از ۲ میلیارد دلار به آنها خسارت وارد شده است.

این در حالی است که شرکت‌های ژاپنی مورد حمایت دولت قصد ترک ساخالین-۱ و ساخالین-۲ را ندارند. کویچی هاگیودا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی در ۱۰ می‌ در توکیو چنین موضعی را با اهمیت واردات نفت و گاز از طریق این پروژه‌ها بر اساس قرارداد‌های بلندمدت و با قیمت‌های متوسط ​​توجیه کرد. او همچنین خاطرنشان کرد که اگر ژاپن از این پروژه‌ها خارج شود، یک کشور ثالث  مثل چین جایگزین آن می‌شود.

چندی پیش، بلومبرگ گزارش داد که واردات انرژی و کالای چین از روسیه در ماه آوریل رکورد زد و پیش بینی می‌شود این میزان واردات به دلیل افزایش قیمت جهانی انرژی باشد.

شرکت‌های چینی در ماه آوریل ( فروردین و اردیبهشت) ۸.۹ میلیارد دلار کالا از روسیه خریداری کردند که تقریبا ۵۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشته است. این افزایش در حالی رخ داد که کل واردات انرژی در کل جهان بدون تغییر باقی مانده است.

چین حتی در شرایطی که گروه هفت و کشور‌های اروپایی به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین به دنبال توقف خرید نفت از روسیه هستند، از تحریم آن خودداری کرده است. 

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر