شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9525
بازدید: 74

آکسیوس در گزارشی درباره راهکار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای مقابله با تورم بی سابقه در این کشور، نوشت که بایدن در دیدار اخیر خود با اعضای کابینه در کاخ سفید اعلام کرد که قصد دارد تعرفه اعمال شده بر واردات محصولات چینی که در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور اعمال شده بود را حذف کند.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که تورم در آمریکا در ۴۰ سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است، مقامات دولت بایدن حتی به کاهش تورم و قیمت‌ها در صورت حذف تعرفه از واردات محصولات چینی، امیدی ندارند.

بایدن قصد دارد به دفتر نماینده تجاری آمریکا دستور دهد تا یک مکانیزم را برای حذف تعرفه محصولات چینی آغاز کند و حذف تعرفه برخی اقلام مصرفی را بررسی کند. احتمال می‌رود که  اقلام صنعتی مانند فولاد و آلومینیوم شامل حذف تعرفه‌ها نشوند. همچنین انتظار می‌رود که در هفته‌های آتی یک اعلامیه رسمی درباره این اقدام دولت بایدن صادر شود.

این در حالی است که مقامات جنبش کارگری به بایدن هشدار دادند و از او خواستند تا همه تعرفه‌های دوران ترامپ را حذف کند و در راستای منافع ملی اقدام کند تا اقتصاد کشور در آینده تقویت شود.

سخنگوی کاخ سفید نیز در این خصوص گفت: «هنوز به طور قاطع تصمیمی گرفته نشده است. رئیس جمهور بایدن با کابینه خود درباره اطمینان از همسویی حذف تعرفه‌ها با الویت‌های اقتصادی و راهبردی ما، حفظ منافع کارگران و صنایع کشور،  ارتقای امنیت ملی و کاهش تورم و قیمت‌ها در حال بحث است.»

این در حالی است که چندی پیش شو جتینگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین ضمن بیان اینکه لغو تعرفه‌ها به سود مصرف کنندگان و شرکت‌های آمریکایی خواهد بود، لغو تعرفه واردات کالا‌های چینی در آمریکا را خواستار شد.

همچنین بر اساس گزارشی که وزارت کار آمریکا در یازدهم ماه مه منتشر کرده است، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در آمریکا که سبد کالا و خدمات، از بنزین تا خوار و بار و کرایه در آن سنجیده می‌شود، در ماه آوریل افزایش ۸.۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشت که بیشترین میزان در چهل سال اخیر به شمار می‌رود.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر