شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9060
بازدید: 84

وزیر امور خارجه قطر و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در این تماس تلفنی درخصوص روابط دوجانبه بین دو کشور، آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ایران و برخی مسائل دیگر رایزنی کردند.

منابع قطری همچنین از رایزنی تلفنی «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های قطری، محور این مذاکرات روابط دوجانبه میان دوحه و بروکسل و همچنین آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و برخی مسائل دوجانبه مشترک بوده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر روز پنجشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به منظور دیدار با مقامات ارشد کشورمان وارد تهران شد. وی در این سفر با آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

امیر قطر در نشست خبری مشترک با ابراهیم رئیسی روابط ایران و قطر را مبتنی بر حسن همجواری دانست و اعلام کرد در خصوص مسئله فلسطین با ایران مواضع همسو دارد. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی تاکید کرد که درباره مذاکرات وین قطر همواره نگاه مثبتی به آن داشته و معتقد است گفتگو راه حل این مسئله است.

روابط حسنه ایران و قطر موجب شده تا برخی معتقدند باشند این کشور می‌تواند نقش میانجی‌گرانه‌ای که در به سرانجام رسیدن مذاکرات لغو تحریم‌ها داشته باشد.

امیر قطر بعد از ایران راهی ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور دیدار و رایزنی کرد. او در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز با برادرم جناب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ملاقات داشتم. در استانبول درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و جهانی که مربوط به دو کشور است، تبادل نظر کردیم.»

شیخ تمیم همچنین قرار است به کشورهایی اروپایی از جمله آلمان و انگلیس نیز سفر کند.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر