شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9075
بازدید: 73

در آستانه روز نکبت، پایتخت انگلیس روز شنبه شاهد تظاهراتی بود که هزاران نفر از مردم لندن در اعتراض به شهادت شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی الجزیره به خیابان‌ها آمده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش القدس العربی، تظاهرکنندگان خواستار اجرای عدالت در پرونده این روزنامه نگار فلسطینی شدند و با سردادن شعار‌هایی مانند فلسطین آزاد، بر پایندی خود بر آرمان‌های فلسطین تاکید و تبعیض نژادی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کردند و خواستار پایان اشغالگری شدند.

تعدادی از فعالان، سیاستمداران و نمایندگان پارلمان انگلیس در این تظاهرات شرکت و سخنرانی کردند. آن‌ها در پایان از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درخواست کردند تا از حمایت صهیونیست‌ها و ارسال تسلیحات به آن‌ها اجتناب کند.

این تظاهرات همزمان با هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت در فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی برگزار شد و جنبش همبستگی با فلسطین، مجمع فلسطین در انگلیس، ائتلاف توقف جنگ، دوستان الاقصی و سایر سازمان‌ها مسئول برگزاری آن بودند.

از طرفی دیگر نیز وزارت خارجه کشور‌های آلمان اسپانیا و پاکستان ضمن محکوم کردن تعرض صهیونیست‌ها به تابوت شهید شیرین ابوعاقله، خواستار تحقیق درباره قتل وی شدند.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره در حالی که تنها ۴ روز به روز نکبت مانده بود، در حین پوشش خبری جنایات صهیونیست‌ها در حالی که جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، با شلیک مستقیم تک تیرانداز صهیونیستی به شهادت رسید. پس از شهادت این خبرنگار موج تازه‌ای از درگیری‌ها میان نظامیان در اردوگاه جنین با مردم فلسطینی ساکن این اردوگاه شروع شد.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر