شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9523
بازدید: 73

مولود چاووش اوغلو در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما درخواست‌های کتبی خود را به این دو کشور ارائه کرده ایم و اکنون منتظر پاسخ کتبی آن‌ها هستیم.

به گزارش آناتولی، چاووش اوغلو بدون اشاره به جزییات بیشتر درباره درخواست‌های ترکیه از سوئد و فنلاند، با اشاره به سوئد که اعلام کرده قصد دارد در قوانین مربوط به مبارزه خود با تروریسم تغییراتی ایجاد کند، گفت: درخواست‌های ما تنها به معنای تغییر در قوانین این دو کشور نیست؛ این پاسخ می‌تواند به شکل یک قانون یا چیز دیگر باشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) در سخنانی در بین نمایندگان پارلمانی حزبش (عدالت و توسعه) بار دیگر تکرار کرد: تا زمانی که سوئد و فنلاند اقداماتی عینی درمورد مبارزه با تروریسم انجام ندهند، موضع ما درمورد پیوستن آن‌ها به ناتو تغییر نمی‌کند.

ترکیه این دو کشور را متهم می‌کند اعضاء حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را پناه می‌دهند. آنکارا و متحدان غربی آن، پ ک ک را یک گروه تروریستی قلمداد می‌کنند.

سانا مارین، نخست وزیر فنلاند دیروز (سه شنبه) خواستار آن شد که پیش از نشست سران ناتو در اواخر ژوئن، توافقی با ترکیه حاصل شود وگرنه عضویت کشورش و سوئد به ناتو معلق می‌ماند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو دوشنبه به سوئد اطمینان داد که ناتو برای حل و فصل مشکلات قانونی و مشروعی که ترکیه ایجاد کرده است، به سختی تلاش می‌کند.

چاووش اوغلو در سخنان امروز خود گفت: آقای استولتنبرگ همیشه عقاید خود را با صداقت بیان و برای پاسخگویی به نگرانی‌های ترکیه تلاش می‌کند؛ ما بابت این تلاش‌ها قدردان هستیم.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر