شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 8999
بازدید: 84

بر اساس گزارش رویترز، یک آمار غیر رسمی نشان داد که آرای فردیناند مارکوس جونیور، «معروف به بونگ بونگ»، از ۲۷.۵ میلیون رای لازم برای اکثریت فراتر رفته و زمینه را برای بازگشت غیرقابل تصور خانواده مارکوس به حکومت پس از ۳۶ سال فراهم کرده است.

بر اساس آمار غیررسمی کمیسیون انتخابات (COMELEC)، با شمارش ۹۳.۸ درصد از آرای واجد شرایط، مارکوس جونیور پسر ۲۹.۹ میلیون رای رقیب خود لنی روبردو، معاون رئیس جمهور را شکست داد. مشارکت مردم  در این انتخابات هم حدود ۸۰ درصد اعلام شده است. گفته شده نتایج رسمی در اواخر ماه جاری اعلام می‌شود.

مارکوس که بوکسور نیز هست، در اظهاراتی که در فیس بوک پخش شد، به حامیان خود گفت: «امیدوارم از اعتماد به ما خسته نشوید. ما کار‌های زیادی داریم که باید انجام دهیم.»

وی با وعده های انتخاباتی چون متحد کردن کشور، افزایش مشاغل و مقابله با افزایش قیمت‌ها توانست بخش عمده ای از افکار عمومی فیلیپین را همراه خود کند.

۳۶ سال پیش قیام مردم فیلیپین علیه دیکتاتوری، قتل و غارت مارکوس پدر باعث سرنگونی حکومت او شد و این  خانواده به آمریکا تبعید شدند. آنها سال هاست که به دنبال احیای شهرت سیاسی خود هستند که به نظر می رسد پیروزی ماکوس پسر این شرایط را برای آنها فراهم کند.

خانواده مارکوس علیرغم تبعید، همچنان یک نیروی قدرتمند در سیاست فیلیپین به شمار می روند و نفوذ خود را با ثروت هنگفت و ارتباطات گسترده حفظ کرده اند.

مارکوس جونیور به عنوان فرماندار، نماینده کنگره و سناتور خدمت کرده است، خواهرش، ایمی، در حال حاضر سناتور است و مادر ایملدا، کارگزار بانفوذ چهار دوره در کنگره خدمت کرده است. 

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر