شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9036
بازدید: 104

یک پایگاه خبری وابسته به کمیسیون نظامی چین هشدار داد که برنامه‌های «اسپیس ایکس» برای افزایش تعداد ماهواره‌های اینترنتی استارلینک از ۱۲ هزار به ۴۲ هزار مورد، باید جامعه بین المللی را در حالت آماده‌باش قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، این پایگاه خبری چینی با اشاره به استفاده «اسپیس ایکس» از استارلینک برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به اوکراین در بحبوحه درگیری اوکراین و روسیه، اعلام کرد که استارلینک علاوه بر پشتیبانی از ارتباطات، می‌تواند با پهپاد‌ها نیز تعامل داشته باشد و با استفاده از داده‌ها و فناوری تشخیص چهره ممکن است در عملیات نظامی اوکراین علیه روسیه نقش ایفا کند.

این رسانه چینی ادعا‌های استارلینک را مبنی‌بر این‌که این پروژه یک برنامه «غیرنظامی» است، زیر سوال برد و به ارتباط آن با ارتش آمریکا اشاره کرد. روز یکشنبه نیز یک مقام امنیتی روسیه اعلام کرد که ایلان ماسک به خاطر تأمین پایانه‌های اینترنتی استارلینک برای شبه‌نظامیان نئونازی که در اوکراین می‌جنگند، باید پاسخگو باشد.

اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۹ مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را با بودجه نیروی هوایی آمریکا انجام داد تا ببیند ماهواره‌های استارلینک چگونه می‌توانند از طریق شبکه‌های رمزگذاری شده با هواپیما‌های نظامی ارتباط برقرار کنند. یک سال بعد، ارتش آمریکا و اسپیس ایکس توافق نامه‌ای برای استفاده از استارلینک برای انتقال داده‌ها در سراسر شبکه‌های پنتاگون امضا کردند.

در نهایت در مارس ۲۰۲۲ نیروی هوایی آمریکا آزمایش موفقیت‌آمیز انتقال داده بین جنگنده‌های اف-۳۵ با استفاده از ماهواره‌های استارلینک با سرعت ۱۶۰ مگابایت بر ثانیه را گزارش کرد.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر