شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 8985
بازدید: 78

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، پارک جی ون، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی روز شنبه ادعا کرد احتمال دارد کره شمالی همزمان با مراسم تحلیف یون سوک یول، رئیس جمهور منتحب کره جنوبی در روز سه شنبه آینده و سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به سئول در اواخر این ماه، آزمایش هسته‌ای انجام دهد.

پارک جی ون در گفتگوی تلفنی به یونهاپ گفت: اگر کره شمالی کلاهک های هسته‌ای اش را کوچک و سبک کند، موشک‌های کوتاه برد می‌توانند به کلاهک‌های هسته‌ای مجهز شوند و آزمایش احتمالی هسته‌ای بسیار مهم تلقی می‌شود زیرا می‌تواند تهدیدی برای کره جنوبی و ژاپن باشد.

اسپوتنیک نیز به نقل از وزیر دفاع ژاپن این ادعا را تکرار کرده و نوشت: کره شمالی ممکن است در ماه جاری آزمایش هسته ای انجام دهد.

شایان ذکر است  پیونگ یانگ روز (شنبه) یک موشک ناشناس شلیک کرد. در همان زمان، گارد ساحلی ژاپن خاطرنشان کرد که این پرتابه می‌تواند یک موشک بالستیک باشد. این دومین پرتاب ناشناس از سوی پیونگ یانگ در طول یک هفته است، زیرا کره شمالی چهارشنبه گذشته یک پرتابه دیگر به سمت دریای شرق شلیک شد.

کره شمالی در سال جاری آزمایش‌های زیادی با موشک‌های بالستیک انجام داده و مقامات آمریکایی و کره جنوبی می‌گویند نشانه‌هایی مبنی بر اینکه این کشور می‌تواند آزمایش تسلیحات هسته‌ای را برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ از سر بگیرد، وجود دارد.

کره شمالی به دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ای خود تحت تحریم‌های بین المللی قرار دارد و مذاکرات مکرر با هدف متقاعد کردن کیم برای پایان دادن به آن بی نتیجه مانده است. 

چندی پیش، رسانه دولتی کره شمالی با انتشار گزارشی «به قدرت شکست ناپذیری» که این کشور به آن رسیده «و جهان نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد»، پرداخته است. به گزارش رویترز، اشاره این رسانه به قدرت هسته‌ای و موشکی کره شمالی است.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر