شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9604
بازدید: 84

رسانه‌های ارمنستان گزارش دادند یک سرباز ارمنی روز شنبه بر اثر تیراندازی نیرو‌های نظامی جمهوری آذربایجان در نزدیکی شهر «واردنیس» ارمنستان کشته شده است.

به گزارش جروزالم پست، وزارت دفاع ارمنستان تاکنون بیانیه رسمی در مورد این حادثه صادر نکرده است. در برخی گزارش‌ها گفته شده جوان کشته شده ۱۹ ساله و اهل روستای «بیوراکان» بوده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه گزارش داد نیرو‌های این کشور در یک روز دو بار از مواضع ارمنستان در نزدیکی مرز دو کشور هدف گلوله قرار گرفته اند. این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد «اقدامات تلافی‌جویانه کافی» انجام داده است. این بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان تکذیب نشده است.

گفتنی است، ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند دهه است بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» درگیر هستند و هر دو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. در یک جنگ شش هفته‌ای در پاییز ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان توانست کنترل بخش‌های وسیعی از اراضی داخل و اطراف منطقه را پس بگیرد. کمی بعد، دو کشور با میانجیگری روسیه وارد مذاکرات صلح شدند اما مناقشات همواره و به صورت پراکنده وجود داشته است.

در ۶ آوریل، ارمنستان و جمهوری آذربایجان توافق کردند که مذاکرات صلح را برای حل تنش‌ها در منطقه قره باغ کوهستانی برگزار کنند. مسئله‌ای که به شدت مورد انتقاد مردم ارمنستان واقع شده است.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر