شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 11293
بازدید: 69

کره شمالی روز پنجشنبه اقدام واشنگتن را به دلیل استقرار مجدد یک ناو هواپیمابر آمریکایی در آب‌های شرق کره جنوبی (دریای ژاپن) محکوم کرد و گفت که این اقدام یک تهدید بزرگ برای ثبات در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره شمالی یک روز پس از بازگشت ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های نزدیک شبه‌جزیره کره برای تمرین مشترک با کره جنوبی و ژاپن در یک اطلاعیه عمومی این اقدام را محکوم کرد.

ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان در پی شلیک موشک بالستیک میان برد کره شمالی (IRBM) در اوایل هفته جاری به این منطقه آمده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که توسط رسانه رسمی کره شمالی منتشر شد، اعلام کرد: «کره شمالی استقرار مجدد گروه ضربت ناو هواپیمابر در آب‌های شبه‌جزیره را تهدیدی جدی برای ثبات وضعیت در شبه‌جزیره کره و مجاورت آن می‌داند.»

این ناو هواپیمابر هفته گذشته پس از شرکت در یک رزمایش دریایی دوجانبه با کره جنوبی و سپس یک رزمایش سه‌جانبه با شرکت ژاپن، آب‌های منطقه را ترک کرده بود.

کره شمالی روز سه‌شنبه گذشته یک پرتابه را در استان شمالی خود یعنی «جاگانگ» (Jagang) شلیک کرد. این موشک حدود ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

کره شمالی همچنین آمریکا و متحدان آن را به دلیل تلاش برای ارجاع «اقدام متقابل» علیه رزمایش سئول و واشنگتن به شورای امنیت، «به شدت» محکوم کرد.

پیونگ یانگ بامداد امروز (پنجشنبه) نیز برای دومین بار در ۲ روز گذشته یک موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد.

این در حالی است که معاون نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش موشکی کره شمالی، گفت: «ایجاد اتحاد با مشارکت زیردریایی‌های هسته‌ای اقدامی است که نمی‌توان آن را تدافعی یا دوستانه توصیف کرد.»

به گزارش شبکه الجزیره، معاون نماینده روسیه در این جلسه تأکید کرد: «تا زمانی که اقدامات تحریک‌آمیز ادامه داشته باشد، پیونگ یانگ واکنش نشان خواهد داد.»

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر