شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12401
بازدید: 82

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، پس از ملاقات با رئیس‌جمهور سنگال به خبرنگاران گفت که از ورود اتحادیه آفریقا به گروه اقتصادی جی ۲۰ حمایت می‌کند.

به گزارش رویترز، کیشیدا اعلام کرد که پیوستن اتحادیه آفریقا به جی ۲۰ که بزرگترین گروه اقتصاد جهانی است، بسیار مهم است، زیرا به کشور‌های آفریقایی نقش به سزایی در جامعه جهانی می‌دهد.

ژاپن همچنین با سنگال برای همکاری در زمینه توسعه منابع و افزایش سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های ژاپنی توافق کرده است. کیشیدا در این باره هم گفت: «ما تایید کردیم که روابط جامع بیشتری بین ژاپن و سنگال ایجاد کنیم.»

آبان ماه سال جاری اتحادیه آفریقا که شامل ۵۵ کشور است اعلام کرد که می‌تواند به عضوی دائم در گروه بیست بدل شود. رئیس جمهور آفریقای جنوبی در این باره گفته بود که بحران سوخت و مواد غذایی در جهان می‌تواند با کمک آفریقا حل شود.

موضوع آفریقا یکی از موضوعات اصلی در نشست امسال گروه بیست بود. این قاره با گرسنگی روبه‌رو ست. رئیس‌جمهور چین هم از دعوت کشور‌های آفریقایی بیشتر برای پیوستن به گروه ۲۰ حمایت کرده است.

این در حالیست که ترکیه هم در تلاش است تا روابط خود با کشور‌های آفریقایی را تقویت کند، روز گذشته هم معاون وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا با داشتن سفارت در ۴۴ کشور آفریقایی قصد دارد روابط خود را با این کشور‌ها تقویت کند. او همچنین تاکید کرد که افتتاح سفارت‌های دوجانبه میان ترکیه و چاد در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ روابط سیاسی و نظامی و همچنین روابط تجاری میان دو کشور را تقویت کرد.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر