شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12464
بازدید: 370

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که «تقریباً همه کشور‌های ناتو» به طور فعال علیه روسیه از پتانسیل نظامی استفاده می‌کنند و تاکید کرد که مسکو باید دانش و درک خود را از سیستم‌های تسلیحاتی، تجربه و تاکتیک‌های ناتو بهبود بخشد.

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور روسیه در دیدار پایان سال با سران وزارت دفاع متعهد شد که اهداف عملیات ویژه را محقق سازد.

پوتین گفت: توانایی‌های نظامی ارتش روسیه در حال افزایش است و سطح سیستم‌های تسلیحاتی مدرن در نیرو‌های راهبردی هسته‌ای به ۹۱ درصد رسیده است. به حمایت و توسعه توانمندی‌های نظامی نیرو‌های اتمی ادامه می‌دهیم. توسعه موشک‌های هسته‌ای ما اولویت بزرگی در سایه تحولات نظامی است. به حمایت از توانمندی‌های رزمی نیرو‌های هسته‌ای خود ادامه خواهیم داد و این تضمینی برای حاکمیت ما و تمامیت ارضی کشور است. نیرو‌های هسته‌ای ما به سامانه موشک‌های قاره پیمای سارمات مجهز شده اند.

او افزود: ما برای افزایش توانمندی‌های نظامی خود در عملیات ویژه در اوکراین هر کاری که نیاز داشته باشیم، انجام خواهیم داد. در توسعه توانمندی نیروهای خود در اوکراین باید از تجربه نیروهای نظامی خود که در سوریه فعالیت داشتند، استفاده کنیم.  توازن بازدارندگی هسته ای پایه و اساس ثبات در جهان است. نیروهای راهبردی خود را به همه سلاح های جدید مجهز خواهیم کرد.

شویگو: غرب در اوکراین برای تضعیف روسیه تلاش می‌کند

در این نشست، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد که آمریکا و ائتلاف ناتو در حال افزایش حمایت نظامی از ناتو هستند. او همچنین نسبت به افزایش حضور نظامی ناتو در مرز‌های روسیه و بلاروس هشدار داد و این اقدام را «نگران‌کننده» دانست. به گفته او «غرب به دنبال تداوم خصومت‌ها در اوکراین با هدف تضعیف روسیه است».

شویگو می‌گوید ۲۷ کشور جهان به میزان ۹۷ میلیارد دلار برای ارسال تسلیحات به اوکراین هزینه کرده‌اند. همچنین بیش از ۵۰۰ ماهواره واشنگتن و ناتو برای نیرو‌های اوکراینی کار می‌کنند.  وزیر دفاع روسیه در نهایت از استقرار سامانه موشک بالستیک قاره‌پیما «سارمات» خبر داد و گفت سرعت تامین تسلیحات نیرو‌های روسیه در اوکراین افزایش خواهد یافت.

او با تاکید بر اینکه نیرو‌های اوکراینی خسارت‌های زیادی متحمل شده اند، گفت: از مذاکرات سازنده به منظور برقراری صلح استقبال می‌کنیم.

شویگو همچنین گفت: عملیات نظامی ویژه در اوکراین آمادگی نظامیان روس را برای دشوارترین ماموریت‌ها نشان داد. بیش از ۲۵۰ هزار نظامی روس در عملیات نظامی در اوکراین تجربه جنگی کسب کردند. وزارت دفاع هر روز گزارش‌هایی درباره اقدام افراط‌گرایان اوکراینی به اعدام نیرو‌های اوکراینی که از خدمت نظامی فرار می‌کنند، دریافت می‌کند. نیرو‌های روسیه به حمله به سامانه فرماندهی و کنترل نظامی اوکراین ادامه می‌دهند.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفته بود پوتین امروز در مقر وزارت دفاع روسیه سخنرانی «مهم و طولانی» خواهد داشت.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر