شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 11957
بازدید: 73

سازمان هواشناسی دولتی کره جنوبی در گزارشی اعلام کرد که زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۲ ریشتر در نزدیکی سایت هسته‌ای کره شمالی گزارش شده است. در یک ماه گذشته زمین‌لزره‌های طبیعی بسیاری در این ناحیه رصد شده که این تازه‌ترین آنهاست.

به گزارش یونهاپ، این زمین لرزه که خیلی هم مقیاس بزرگی نداشته است، حدود ساعت ۳:۲۱ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی در شهرستان «کیلجو» استان هامگیونگ شمالی گزارش شده است و عمق آن هم هم ۱۱ کیلومتری زمین بود.

از زمانیکه در ماه‌های فوریه و مارس در کیلجو آزمایش‌های کره شمالی انجام شدند تاکنون ۶ زمین‌لرزه طبیعی در حوالی محل سایت هسته‌ای گزارش شده‌اند.

کره‌ شمالی در چند هفته اخیر تعداد آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را افزایش داده و تاکید دارد این اقدام را به دلیل افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه انجام داده است. هفته جاری کره‌شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد که در نزدیکی استان «هوکایدو» در شمال ژاپن فرود آمد. دقایقی بعد، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این موشک از نوع بالستیک قاره‌پیما بوده است.

آمریکا در هفته‌های اخیر به دفعات با کره جنوبی و ژاپن رزمایش نظامی مشترک برگزار کرده است. همچنین پس از پرتاب این موشک کره شمالی که به گفته ژاپن می‌تواند تا آمریکا برسد، واشنگتن به همراه سران پنج کشور «استرالیا، آمریکا، کانادا، نیوزیلند، ژاپن و کره جنوبی» نشست اضطراری تشکیل دادند.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر