شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12426
بازدید: 105

نیروی دریایی تایلند روز دوشنبه اعلام کرد کشتی نظامی کوروت سوکوتای هنگام گشت زنی در خلیج تایلند در طوفان غرق شده است، ۷۵ ملوان نجات یافتند، ۳۱ ملوان هنوز مفقود هستند.

به گفته نیروی دریایی، کشتی در حالی که روز یکشنبه در حال گشت زنی در ۲۰ مایلی استان پراچواپ خیری خان بود، در معرض امواج شدید قرار گرفت و مقادیر زیادی آب را جذب کرد که منجر به قطع برق و از کار افتادن موتور‌ها و سایر تجهیزات شد.

از دست دادن کنترل، و همچنین برخورد مداوم امواج بزرگ و وزش باد شدید منجر به کج شدن کشتی و در نهایت درخواست کمک شد. نیروی دریایی بلافاصله پس از اطلاع از مشکل کشتی، عملیات جستجو و نجات را آغاز کرد و سه کشتی نیروی دریایی، چندین کشتی غیرنظامی و هواپیما‌ها و هلیکوپتر‌های نیروی دریایی را مستقر کرد. جستجوی هوایی و دریایی همچنان ادامه دارد.

به گفته نیروی دریایی، هنگام غرق شدن کشتی، تمامی ۱۰۶ خدمه جلیقه نجات به تن داشتند. امدادگران ۷۵ خدمه را پیدا کرده اند و همچنان به دنبال ۳۱ نفر باقی مانده هستند.

کشتی کوروت سوکوتای در آمریکا ساخته شد و در فوریه ۱۹۸۷ به خدمت نیروی دریایی تایلند درآمد. این کشتی برای انجام گشت زنی و همچنین جنگ ضد زیردریایی و دفاع هوایی طراحی شده بود.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر