شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 11972
بازدید: 93

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد عربستان و دیگر کشور‌های عضو اوپک پلاس در حال بحث در خصوص افزایش تولید نفت هستند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه می‌گوید مباحثاتی در خصوص افزایش تولید نفت تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز مطرح شده است که در جلسه چهارم دسامبر ارائه خواهد شد.

پیش از این، اوپک پلاس در تصمیم جنجالی خود اعلام کرده بود که قصد دارد در ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) تولید نفت را به میزان زیادی کاهش دهد. این تصمیم اوپک پلاس در میانه آماده شدن آمریکا برای انتخابات کنگره، تنش‌های زیادی بین عربستان و آمریکا ایجاد کرد. خبرگزاری رویترز در این خصوص نوشت ماه‌ها لابی دولت آمریکا با تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت بی‌نتیجه ماند و اختلاف‌ها را نمایان کرد.

با این حال، پس از ادامه پیدا کردن تنش‌ها، آمریکا به تازگی اعلام کرده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از مصونیت قضایی برخوردار شده است. روز جمعه، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که محمد بن سلمان از شکایت و محاکمه در خصوص قتل جمال خاشقجی در آمریکا مصونیت دارد. خدیجه چنگیز، نامزد سابق خاشقجی دقایقی پس از انتشار این خبر در توییتر نوشت: «جمال امروز دوباره درگذشت. ما فکر می‌کردیم که شاید از آمریکا نوری به عدالت بتابد، اما باز هم پول اول شد. این دنیایی است که جمال و من آن را نمی‌شناسیم».

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر