شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12411
بازدید: 156

 این گروه قرار است کلیه تحرکات صورت گرفته در دریای چین شرقی، جایی که چین در حال افزایش فعالیت‌های نظامی است را از طریق اطلاعات به دست آمده از پهپاد‌های آمریکایی در این منطقه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، بنابر اعلام وزارت دفاع ژاپن، این گروه نظارتی متشکل از ۳۰ کارمند ژاپنی و آمریکایی است که اطلاعات دریافتی از هواپیما‌های بدون سرنشین را مورد بررسی و تجزیه قرار خواهد داد.

پیش بینی می‌شود در بازه زمانی یکساله، هشت فروند هواپیمای بدون سرنشین ام کیو ۹ در پایگاه کانویا در جنوب غرب کاگوشیما مستقر شود. پس از آنکه مقامات ارشد دو کشور در نشست وزرای دفاع ژاپن و آمریکا در ماه سپتامبر در خصوص ضرورت تشکیل چنین گروهی برای بررسی اطلاعات هواپیما‌های بدون سرنشین آمریکا به توافق دست یافتند، این گروه تحقیقاتی در نهایت در ماه نوامبر تشکیل شد.

با این حال دولت چین ضمن محکومیت شدید این اقدام، یک ناوگروه تحت هدایت یک فروند ناو هواپیمابر را از طریق آبراهه استراتژیک کلیدی به نزدیکی اوکیناوا اعزام کرده که دارای پیامی آشکار برای توکیو است.

ائتلاف احزاب حاکم در ژاپن هفته گذشته اصلاحاتی را در سه سند کلیدی امنیتی این کشور انجام داد که تغییری اساسی در سیاست‌های دفاعی توکیو ایجاد خواهد کرد که محدودیت‌های ارتش ژاپن پس از جنگ جهانی دوم را کاهش می‌دهد. ژاپن دولت چین را به طور رسمی «بزرگترین چالش استراتژیک خود تاکنون» توصیف کرده و همزمان آمریکا متحد اصلی این کشور از زمان پایان جنگ جهانی دوم بوده است.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر