شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12448
بازدید: 177

کره شمالی امروز (سه شنبه) افزایش نیرو‌های ژاپنی را که در یک استراتژی امنیتی جدید مشخص شده است، محکوم کرده، آن را خطرناک خواند و قول اقدامات متقابل داد. در حالی که همچنین نسبت به آزمایش قریب الوقوع دیگری از یک موشک بالستیک قاره‌پیما هشدار داد.

به گزارش رویترز، ژاپن هفته گذشته بزرگترین افزایش نظامی خود از زمان جنگ جهانی دوم را اعلام کرد، زیرا تنش با چین، کره شمالی و حمله روسیه به اوکراین ترس از جنگ را برانگیخته است.

وزارت خارجه کره شمالی گفت ژاپن با استراتژی جدید خود که تغییری «رادیکال» در محیط امنیتی شرق آسیا ایجاد می‌کند، عملا «قابلیت حمله پیشگیرانه» را رسمیت داده است.

این وزارتخانه همچنین از آمریکا به دلیل «تدبیر و تحریک طرح تسلیح و تهاجم مجدد ژاپن» انتقاد کرد و گفت که آمریکا حق ندارد اقدامات دفاعی کره شمالی را زیر سوال ببرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: کره شمالی نارضایتی خود را از اقدام برای برجسته کردن تصمیم «اشتباه و بسیار خطرناک» ژاپن ابراز خواهد کرد.

کره شمالی در سال جاری تعداد بی‌سابقه‌ای موشک از جمله یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را که برای رسیدن به آمریکا طراحی شده است، آزمایش کرده است. تعدادی از موشک‌های کره شمالی بر فراز ژاپن پرواز کرده یا در آب‌های نزدیک آن فرود آمده است که محکومیت شدید آمریکا را برانگیخته است. 

خواهر رهبر کره شمالی: به زودی همه شاهد قابلیت‌های موشکی کره شمالی خواهند بود

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای جداگانه به پیشرفت فناوری در سیستم ICBM کشور خود اشاره کرد.

خواهر کیم جونگ اون رهبر شمالی و معاون کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران این کشور گفت کسانی که در قابلیت‌های موشکی کره شمالی تردید دارند به زودی خواهند دید این موشک‌ها چه کار‌هایی می‌توانند انجام دهند.

وی ضمن بیان این اظهارات، از دولت کره جنوبی و کارشناسان خارجی که عملکرد فناوری‌های موشکی و ماهواره‌ای کره شمالی را زیر سوال می‌برند، انتقاد کرد.

خواهر رهبر کره شمالی ادعا‌های برخی کارشناسان خارجی را که بی آن که خود را معرفی کنند در توانایی سامانه‌های ماهواره‌ای آزمایش شده از سوی پیونگ یانگ ابراز تردید می‌کنند نیز رد کرد.

وی همچنین تاکید کرد کره شمالی از تحریم‌ها بیمی ندارد.

کره شمالی روز یکشنبه دو موشک بالستیک میان برد را در سواحل شرقی خود شلیک کرد و آن را آزمایشی مهم برای توسعه یک ماهواره شناسایی خواند که امیدوار است تا آوریل تکمیل شود.

کارشناسان در مورد سطح فناوری ماهواره‌ای کره شمالی تردید‌هایی را مطرح کرده‌اند، اما کیم یو جونگ آن‌ها را مورد تمسخر قرار داده و پیشرفت‌ها در برنامه‌های موشکی کشورش از جمله پیشرفت‌های ICBM را خاطرنشان کرده است.

او همچنین هرگونه تهدید تحریم‌های جدید را رد کرد و گفت: در این برهه زمانی که حق موجودیت و توسعه ما در خطر است، چگونه می‌توانیم از ترس تحریم‌ها، جلوی پیشروی خود را بگیریم.

ساعاتی پس از اظهارات کره شمالی، آمریکا بمب افکن‌های استراتژیک B-۵۲ و جت‌های جنگنده F-۲۲ را برای رزمایش مشترک با جنگنده‌های F-۳۵ و F-۱۵K در جدیدترین نمایش قدرت خود علیه کره شمالی به کره جنوبی رساند.

سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از بحث در مورد هرگونه نشانه یا احتمال آزمایش ICBM دیگر خودداری کرد، اما گفت که فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را زیر نظر دارد.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر