شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12414
بازدید: 91

در چارچوب همکاری‌های مغرب و رژیم صهیونیستی در پی امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان دو طرف، پایگاه اسرائیل نیوز ۲۴ به نقل از مقامات عالی رتبه در کابینه رژیم اشغالگر خبر داد: شرکت ”نیومد انرژی“ اسرائیل با ”وزارت انتقال انرژی و توسعه پایدار مغرب“ و همچنین شرکت حفاری گازی ”ادارکو انرژی“ برای حفاری و تولید گاز در نزدیک شهر بوجدور در ساحل اقیانوس اطلس واقع در منطقه صحرای غربی، با مغرب به توافق رسیده است.

به گزارش روزنامه اینترنتی رأی الیوم، یوسی ابو، رئیس هیئت مدیره نیومد انرژی در این باره گفت: ما امکانات قابل توجهی در مغرب فراهم کرده ایم.

اسرائیل نیوز ۲۴ به نقل از مقامات عالی رتبه در تل آویو نوشت: توافق امضاء شده منطقه حفاری بوجدور آتلانتیک را در مساحت تقریبی ۳۳۸۱۲ کیلومتر مربع پوشش می‌دهد. به موجب این توافق، طرف‌های مشخص شده حق دارند به مدت هشت سال در این منطقه عملیات حفاری نفتی و گازی انجام دهند.

شرکت راتیو پترولیوم در اراضی اشغالی نیز اکتبر سال ۲۰۲۱ از امضای توافق با شرکت ملی معادن و هیدروکربنات مغرب برای مطالعه انحصاری و حفاری نفت و گاز در میدان ”آتلانتیک داخل“ خبر داده بود.

هفته گذشته مرکز آمار رژیم صهیونیستی، حجم تبادل تجاری با مغرب را در ده ماهه اول سال جاری، ۴۴ میلیون و دویست هزار دلار آمریکا اعلام کرد که این رقم در مقایسه با همین مدت از سال قبل رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها حجم تبادل تجاری میان مغرب و تل آویو در اکتبر امسال به ۱۲.۳ میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با همین ماه از سال ۲۰۲۱ میلادی ۹۲۵ درصد رشد داشته است.

در همین زمینه روزنامه هاآرتص به نقل از منابعی عالی رتبه در تل آویو نوشت که تل آویو پس از تجاوز سال ۱۹۶۷ که در میان اعراب به ”نکسه“ معروف است تجهیزات نظامی خریداری شده از فرانسه به ویژه تانک و توپخانه را به مغرب می‌فروخت.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر