شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12383
بازدید: 91

شمارش آراء انتخابات مجلس تونس آغاز شد و کمیسیون انتخابات این کشور اعلام کرد میزان مشارکت بسیار پایین و زیر ۹ درصد بود.

بر اساس گزارش رسمی کمیسیون انتخابات تونس، از مجموع ۹ میلیون واجد شرایط که برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند، کمتر از ۹۰۰ هزار نفر در انتخابات شرکت کردند. بر همین اساس پیش بینی می‌شود انتخابات در بسیاری از حوزه‌های رای گیری به دور دوم کشیده شود.

فاروق بوعسکر، رئیس کمیسیون عالی انتخابات تونس گفت:تا این لحظه (ساعاتی قبل از پایان انتخابات) ۸۰۳ هزار و ۶۳۸ نفر معادل ۸/۸ درصد افراد در انتخابات مجلس شرکت کرده اند که پیش بینی می‌شود این رقم اندکی تغییر کند.

عملیات شمارش آراء در مراکز رای گیری به منظور تهیه صورتجلسه و ارسال به کمیسیون انتخابات برای ابراز اطمینان و بررسی تخلفات انتخاباتی قبل از اعلام رسمی نتایج پایانی انتخابات، آغاز شده است.

عبدالعزیز البهری، رئیس مرکز رای گیری در پایتخت تونس گفت: شاهد حضور ضعیف همه گروه‌های سنی بخصوص جوانان در انتخابات بودیم. جوانان تقریبا در انتخابات شرکت نکردند. بیشتر شرکت کنندگان از افراد مسن بالای پنجاه سال بودند.

با وجود امید‌هایی که برخی مردم و نامزد‌ها به ایجاد تغییرات از طریق برگزاری انتخابات بسته بودند، مشارکت بسیار ضعیف در این انتخابات مشهود است.

ابراهیم بودرباله، نامزد انتخابات مجلس گفت: برگزاری انتخابات مجلس و تشکیل مجلس باعث تکمیل روند سیاسی و شرایط فوق العاده کنونی که طی آن همه اختیارات اعم از قانونگذاری و اختیارات اجرایی در دست رئیس جمهور جمع شده است به پایان می‌رسد؛ بنابراین وقتی مجلس تشکیل شود مسئله قانونگذاری به مجلس سپرده می‌شود.

این انتخابات ضعیف‌ترین انتخاباتی است که از زمان انقلاب تونس، در این کشور برگزار می‌شود و این در حالیست که برگزاری این انتخابات با سالگرد انقلاب تونس همزمان شده است. اکنون این سوال مطرح است که این انتخابات تا چه اندازه می‌تواند اهدافی را که برگزارکنندگان آن دارند تامین کند و چه پیامد‌هایی برای اوضاع سیاسی تونس در آینده خواهد داشت.

میزان مشارکت در انتخابات از ساختار کودتایی قدرت در تونس سلب مشروعیت کرد

تحریم انتخابات مجلس تونس با استقبال احزاب و گروه‌های سیاسی تونسی روبرو شد و حزب کارگران تونس اعلام کرد میزان بسیار پایین مشارکت در انتخابات، مشروعیت ساختار کودتایی بیست و پنجم ژوئیه را به کلی از بین می‌برد.

گروه‌های سیاسی و احزاب مخالف در تونس از تحریم انتخابات مجلس استقبال کردند. حزب کارگران تونس اعلام کرد میزان بسیار پایین مشارکت در انتخابات، مشروعیت ساختار کودتایی بیست و پنجم ژوئیه را به کلی از بین می‌برد.

عصام الشابی، دبیرکل حزب جمهوری نیز اعلام کرد مردم نقاب را از چهره کودتا کنار زدند. وی از قیس سعید رئیس جمهور تونس خواست از مقام خود کناره گیری کند.

حزب مشروطه آزاد نیز خواستار اعلام خلأ ریاست جمهوری و برگزاری انتخابات زودهنگام مجلس شد.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر