شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3860
بازدید: 272




سیاسی



 / 



مجلس


محفوظی: آبادان فاقد اولویت‌های زندگی مدنی است


نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه آبادان فاقد اولویت‌های زندگی مدنی است، گفت: آبادان و خرمشهر همچنان در وضع جنگ زدگی قرار دارند.

محفوظی: آبادان فاقد اولویت‌های زندگی مدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، سید مجتبی محفوظی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، 29 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: سلام و درود بر ارواح پاک شهیدان و امام شهیدان روح الله کبیر و بر خلف صالح ایشان که پدرانه حکیمانه، داهیانه، شجاعانه، دلسوزانه و با از خود گذشتگی، کشتی انقلاب مقدس را در اقیانوس‌های پر تلاطم فتنه‌های سهمگین و طوفانی سالم و با سربلندی هدایت نموده اند. امامی که مصداق آیه کریمه «لَتُسئَلُن‌َّ یَومَئِذٍعَن‌ِ النَّعِیم‌ِ» ‌هستند، به راستی که راجع به نعمت‌ها از شما سوال خواهد شد و چه نعمتی بالاتر از نعمت ولایت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده نماینده ام، نماینده شهری که روزی به دلیل ربودن گوی سبقت در توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مدرنیته و مدنیت مردمش را به لاف زنی متهم می‌نمودند. بله شهر اولین‌ها، شهر مدرنیته، شهر نخل‌های مقاوم بی سر، شهر اروند و بهمن شیر، شهر مقاومت، ایثار و مردان دلیر، شهری که محاصره اش باید شکسته می‌شد، شهر لجمن دفاع از تمامیت ارضی، آبادان کبیر، نگین تابناک خلیج فارس در سپیده دم تاریخ. اما افسوس و صد افسوس که شهر اولین‌ها پس از پایان جنگ تحمیلی تبدیل به شهر آخرین‌ها شده است و فاقد اولویت‌های زندگی مدنی است.

وی افزود: آبادان امروز نه آب دارد، نه فاضلاب، نه زیر ساخت دارد نه آسفالت، نه فضای سبز دارد و نه مبلمان شهری، برگشته ایم به زمان ما قبل از تاریخ، آیا این همه عقب افتادگی و تاخر و کم برخورداری حق مردم آبادان است؟ مردمی خون گرم، شریف، نجیف و با حجب و حیا و مرزداران غیور همیشه در صحنه.

این نماینده مردم در مجلس به گذشت 33 سال از پایان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بنده به نمایندگی از مردم شریف پس از انکه، از دولت‌های گذشته و کنونی خیر قابل ملاحظه ای مشاهده ننموده ایم روی به سید و ملایمان، پدر حکیمان می‌نمایم و با زبان مردم آبادان و به زبان سید مقاومت به حضرتش عرض می‌دارم.

محفوظی افزود: سید ما سرور ما همانگونه که معمار کبیر انقلاب دستور تاریخی شکست حصر آبادان را صادر نمودن و صد البته حصر شکسته شد، از معظم اله درخواست می‌نمایم، دستور تاریخی دیگر برای آبادان و دل آبادانی‌ها صادر نمایید. تا این بار شکسته شود حصر عقب افتادگی و عقب ماندگی، حصر غرق شدن در سیلاب و فاضلاب،  حصر تشنگی نخل‌های بی آب، حصر زمین‌های حاصل خیز تبدیل شده به شوره زار و نیزار، حصر گریه و زار، گریه بی خانمان و مردان مستأصل و حیران، حصر جاده ای پر از چاله ، کوچه‌های پر از نخاله و جوانان بی کار و نحیف، مدیران نا کارآمد و ضعیف،  مدیرانی که یک بار بابت ضعف و نا مدیر بودنشان آبادان را به صدر اخبار می‌‎برند و یک بار برای عمل قبیح واکسن دزدی.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور عنوان کرد: چرا با وجود این همه ضعف و عقب ماندگی در مدیریت شهری شهرستان ویژه و حساس ابادان و اطلاع و اذعان شما به این مورد، همچنان بر ابقای مدیریت ضعیف اصرار دارید. چرا با وجود دستور مستقیم رئیس جمهور و معاونش همچنان با خائنین قائله واکسن پاکبانان بی نوا، برخوردی نشده است ؟ ابقا انها در جایگاه کنونی خودشان یعنی حمایت آشکارا و هویدا از این گونه اتفاقات ناشایست.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل شستا، افزود: مگر شما از اتفاقات عجیب و غریب پتروشیمی آبادان بی خبر هستین ؟ ما که بارها به شما گفتیم و از شما خواستیم تا افتضاح به بار آمده جمع گردد، اما حمایت مستمر شما از افراد معلوم الحالی که تصاویر آنچانیشان شهره عام و خاص شده است چه دلیلی می‌تواند داشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زیارت عاشورا داریم که می‎‌ فرمایند “لعن الله الممهدین بتمکین” و در قرآن می‌فرماید ” وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ” ، چه آنکه واکسن پاکبانان را دزید  و چه آنکه تصاویر کذایی اش منتشر شد، چه آنکه از آنها حمایت کرد، چه آنکه با آنها عکس یادگاری گرفت و یا اینکه از دست آنها هدیه ای دریافت کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: فراموش نکنید که مردم ما صدام کُش و شاه افکن هستند و آبادان و خرمشهر همچنان در وضع جنگ زدگی قرار دارند.

انتهای پیام/


نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر