شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3878
بازدید: 298




سیاسی



 / 



مجلس


سلماس با ۹۴ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه فاقد بازارچه مرزی است


نماینده سلماس در مجلس گفت: شهرستان سلماس با داشتن ۹۴ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه فاقد بازارچه مرزی و گذرگاه رسمی با این کشور است و کولبران نیز در این مرز با مخاطرات زیادی مواجه‌اند.

سلماس با ۹۴ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه فاقد بازارچه مرزی است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه) پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و نیز مفاخر فرهنگی و علمی شهرستان سلماس و شهرستان‌های حوزه انتخابیه به ویژه شهیدان مرادی و خلیلی گفت: این منطقه پیشتاز مهندسی نوین برق و دارای دانشمندان و عالمان بزرگی بوده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: از مردم ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات خرداد ماه و خلق حماسه دیگر دعوت می‌کنم و امیدوارم بر اساس توصیه‌های موکد مقام معظم رهبری انتخابی خوب و بر اساس مصلحت داشته باشند.

وی خطاب به وزارت امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: این افراد و دولتمردان و همچنین اروپاییان باید بدانند تحریم‌ها یک‌جا، همزمان و بدون پیش شرط برداشته شود و ما اجازه زمان‌کشی به کسی نمی‌دهیم.

رضازاده با انتقاد از بی‌توجهی به حوزه انتخابیه گفت: شهرستان سلماس با داشتن 94 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه فاقد بازارچه مرزی و گذرگاه رسمی با این کشور است و کولبران نیز در این مرز با مخاطرات زیادی مواجه‌اند. وزارت کشور تا کی می‌خواهد به حق مردم بی‌توجهی کند، همچنین به وزیر اقتصاد تذکر می‌دهم با وجود کلنگ‌زنی منطقه ویژه از سال 92 هنوز هیچ اقدامی برای احداث آن صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مگر می‌شود در یک منطقه کشور 482 کیلومتر جاده روستایی فاقد آسفالت باشد و این تبعیض ناروا غیرقابل قبول و پذیرش است. همچنین اختصاص اعتبارات قطره چکانی به منطقه سلماس از سوی پایتخت‌نشینان موضوع دیگری است که مردم را به ستوه آورده است و زیرساخت‌های گاز در منطقه به همین دلیل با مشکلات فراوانی روبرو است.

وی خطاب به وزرای بهداشت و درمان و ورزش تصریح کرد: تنها بیمارستان سلماس شرایط بسیار بدی دارد و دچار فرسودگی شده است و بیمارستان در دست احداث آن نیز از سال 92 تاکنون تنها 20 درصد پیشرفت داشته است. همچنین ورزشگاه تازه احداث شهرستان نیز از سال 98 با وجود افتتاح فاقد آب و برق است.

رضازاده خطاب به وزیر نیرو گفت: زیرساخت‌های فاضلاب سلماس با 42 درصد پیشرفت به حال خود رها شده و هر ساله سیلاب مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند، همچنین توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی نیز وضعیت مطلوبی در حوزه انتخابیه اینجانب ندارد و لازم است وزیر محترم کشاورزی نسبت به این موضوع تدبیر لازم و به موقع را اتخاذ کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با انتقاد از سطح پایین امکانات آموزشی در منطقه سلماس گفت: آقای وزیر آموزش و پرورش آیا برای شما قابل قبول است که 82 کلاس در شهر من در کانکس تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان آن با امکانات کم مواجه هستند.

انتهای پیام/


نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر