شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 2244
بازدید: 226




سیاسی



 / 



مجلس



۰


دولت بجای واردات گندم، قیمت خرید تضمینی را افزایش دهد


نماینده تبریز در مجلس گفت: دولتمردان به جای خرید گندم خارجی و واردات آن با ارز ترجیحی این مبلغ را به خرید گندم به صورت تضمینی از کشاورزان تخصیص دهند.

دولت بجای واردات گندم، قیمت خرید تضمینی را افزایش دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 31 فروردین) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از گوشه و کنار سخنانی می‌شنویم که سپاه را متهم به حضور و فعالیت در عرصه‌های مختلف انتخاباتی و سیاسی می‌کنند؛ حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب در راستای عمل به تکلیف حفظ و حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی و کشور، رسالت این نهاد انقلابی است که سخنان مقام معظم رهبری در این مورد فصل الخطاب است. 

وی افزود: سپاه به عنوان یک موجود زنده باید بداند که از چه می‌خواهد پاسداری کند، این خلط مبحثی است که بعضی انجام می‌دهند. 

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: نمی‌شود یک مجموعه‌ای به عنوان بازوی نگهبان و پاسدار انقلاب در کشور تعریف شود اما در زمینه جریان‌های گوناگون سیاسی بعضی انحرافی، بعضی غیرانحرافی و برخی وابسته به اینجا و آنجا به صورت چشم بسته و ناآگاه و نابینا فعالیت داشته باشد.این معنا ندارد و سپاه باید بداند که از چه می‌خواهد دفاع کند.

میرتاج الدینی در تذکری خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و صمت، اظهار داشت: حمایت از تولید کشاورزان باید به صورت همه جانبه باشد، هم کود و هم نهاده‌های دامی موردنیاز باید تامین و مدیریت لازم برای بازار و اعمال سیاست‌های حمایتی در پشتیبانی از محصولات کشاورزی انجام شود.

وی تاکید کرد: گاهی تولید محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخلی است و تولیدات در دست کشاورزان زحمتکش باقی می‌ماند بنابراین دولت باید خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان را در برنامه خود قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: گندم یک کالای استراتژیک است؛ خرید تضمینی با نرخ عادلانه و منصفانه موجب پایداری در خودکفایی گندم در کشور می‌شود لذا دولتمردان به جای خرید گندم خارجی و واردات آن با ارز ترجیحی این مبلغ را به خرید گندم به صورت تضمینی از کشاورزان تخصیص دهند.

انتهای پیام/ 


نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر