شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12391
بازدید: 92

گزارش سازمان‌های بین المللی زنگ هشدار جدید را درباره ثبت رکورد گرسنگی در قاره آفریقا به صدا درآورده است، به طوری که پیش بینی می‌شود گرسنگی سال آینده بیش از پنج میلیون نفر را به ویژه در مناطق درگیری‌ها در غرب و مرکز آفریقا درگیر خواهد کرد.

به نقل از اسکای نیوز، طبق گزارش برنامه جهانی غذا، خشونت مسلحانه و رکود اقتصادی ناشی از کرونا و بحران اوکراین به صورت جدی ساکنان مناطق مرزی بین بورکینافاسو، مالی و نیجر را در معرض بحران انسانی قرار داده است. بحرانی که تغییرات آب و هوایی و خشکسالی آن را تشدید می‌کند و بیش از ۱۰ میلیون را محتاج کمک کرده است. در حالی که ۸۰ درصد از ساکنان در این مناطق مرزی از گرسنگی فاجعه بار رنج می‌برند، جنگ علیه گروه‌های مسلح در تشدید این بحران نقش داشته است چرا که به آوارگی میلیون‌ها نفر انجامیده و بر بازار کار تأثیر منفی داشته است.

برنامه جهانی غذا در منطقه ساحلی بورکینافاسو مشکلات ۲۰ هزار نفر را به علت گرسنگی مرگبار ثبت کرده است، به ویژه که افراد مسلح وابسته به القاعده و داعش چند شهر را محاصره و ارسال کمک‌ها به آن را قطع کردند.

این در حالی است که حدود ۲۵ میلیون نفر در نیجریه با نرخ میانگین کمبود امنیت غذایی یا پایین‌تر مواجه هستند و کشور‌های دیگر منطقه نیز هر چند گرفتار خشونت و گرسنگی کمتری هستند، اما شرایط خیلی بهتری ندارند.

در چهار ماه اخیر سال جاری کشور‌های بنین، ساحل عاج، گینه، گینه بیسائو، لیبریا، سیرالئون و توگو افزایش ۲۰ درصدی نبود امنیت غذایی را در مقایسه با سال گذشته ثبت کرده اند.

به صدا درآمدن مجدد زنگ خطر گرسنگی، هشدار‌های پیشین سازمان ملل را درباره اینکه آفریقا با بزرگترین و پیچیده‌ترین بحران غذایی در تاریخ خود مواجه است، تأیید می‌کند.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر