شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12397
بازدید: 155

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سیستم‌های کنترل نظامی، مجتمع‌های صنعتی دفاعی و تأسیسات انرژی در اوکراین را با سلاح‌های هوایی و دریایی دوربرد و با دقت بالا هدف قرار داده است.

به گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است ارتش این کشور موفق شده است تمامی تأسیسات شناسایی شده را طی حملات گسترده در روز جمعه نابود کند و به تمام اهداف دست یابد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: «نیرو‌های ما تلاش برای انتقال تسلیحات خارجی در اوکراین به یکی از مناطق جنگی را خنثی کردند. حدود ۱۳۵ شبه‌نظامی اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته در چندین منطقه در نتیجه عملیات رزمی نابود شدند.»

پیش از این اما ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین گزارشی ادعایی از تلفات نیرو‌های روسی از زمان آغاز جنگ در این کشور منتشر و اعلام کرد روسیه بیش از ۹۷ هزار سرباز خود را از دست داده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو پیش‌تر با بیان این‌که «روسیه در حال بسیج نیرو‌های بیشتر است و آمادگی دارد تلفات و خسارت‌های سنگینی را متحمل شود» درباره درگیری‌های روسیه و اوکراین گفت: «مسکو به دنبال دستیابی به سلاح‌ها و مهمات بیشتر است. باید درک کنیم که پوتین آمادگی دارد به این جنگ برای مدت طولانی ادامه دهد و حملات جدیدی اجرا کند.»

استولتنبرگ گفت: «احتمالا این جنگ مانند اکثریت جنگ‌ها، در پای میز مذاکره پایان یابد. سریعترین راه برای رسیدن به آن، حمایت نظامی از اوکراین است تا پوتین بفهمد که از پیروزی در صحنه نبرد، ناتوان است و باید با حُسن‌نیت، پای میز مذاکره بنشیند.»

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر