شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 1772
بازدید: 261




علم و پیشرفت



 / 



علم و فن آوری جهان


تولید سالانه 80 میلیون دز از واکسن چینی در مصر


مصر به تازگی اعلام کرد که قرار است سالانه ۸۰ میلیون دز از واکسن کووید ۱۹ را چین تولید کند.

تولید سالانه 80 میلیون دز از واکسن چینی در مصر

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مصر به تازگی اعلام کرد که قرار است سالانه ۸۰ میلیون دز از واکسن کووید ۱۹ را چین تولید کند.

هلا زاید، وزیر بهداشت مصر با تمجید از همکاری بین هر دو کشور، از تولید واکسن‌های چینی برای رفع شکاف واکسیناسیون در مصر و سایر کشورهای آفریقایی خبر داد.

مصر با ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت، فقط ۱.۵ میلیون وز واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده است. توافق با چین برای تولید دزهای اضافی واکسن می‌تواند به کشور در کنترل انتقال ویروس و مهار بیماری همه گیر کمک کند.

وزیر بهداشت مصرگفت: کابینه و ریاست جمهوری مصر توافقنامه‌ای را برای تولید واکسن‌ها و توزیع آنها در مصر و سایر کشورهای آفریقایی تصویب کرده‌اند.

این دو مرکز تولید واکسن به ترتیب می توانند سالانه ۲۰ میلیون و ۶۰ میلیون دز  واکسن تولید کنند.

تاکنون مصر ۶۵۰ هزار دز واکسن سینوفارم چین و ۸۵۴ هزار و ۴۰۰ دز واکسن آسترازنکا دریافت کرده است؛ به گفته وزیر بهداشت این کشور تعداد دزهای سینوفارم دریافت شده توسط مصر به زودی به یک میلیون می‌رسد.

مصر حدود ۳ ماه پیش واکسیناسیون  کادر درمان خود را با واکسن کووید ۱۹ آغاز کرد. این شرکت واکسیناسیون را در ۴ مارس ( یک ماه پیش) گسترش داد تا شامل شهروندان سالخورده و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن نیز شود.

انتهای پیام/

https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-egypt-china-int/egypt-to-produce-up-to-60-million-sinovac-vaccine-doses-annually-minister-idUSKBN2BV2JT


نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر