شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12468
بازدید: 2507

وزیر خارجه پاکستان با اشاره به اینکه جامعه بین المللی باید به گفتگو با دولت افغانستان روی آورد، از دورویی سازمان ملل در قبال مسئله کشمیر انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بلاول بوتو زرداری در گفتگو با برنامه «از واشنگتن» در این شبکه، گفتگوی بیشتر با دولت افغانستان و آزاد کردن اموال بلوکه شده افغانستان در خارج از این کشور را خواستار شد. اودر خصوص تنش کنونی در روابط پاکستان و هند که واشنگتن آن را متحد راهبردی در مقابله با چین می‌داند، از برخی مواضع بین المللی در قبال مسئله کشمیر انتقاد کرد و آن را نوعی دورویی خواند.

بلاول بوتو، زرداری وزیر خارجه پاکستان گفت: «بر این باورم که نقش قطر بسیار مثبت بود و همگان خواستند بهترین سناریوی احتمالی برای انتقال مسالمت آمیز حکومت اجرا شود. همگی امیدوار بودند که این موضوع به سناریو‌های بدتر منجر نشود. هنوز امیدوار هستیم و همچنان با دولت افغانستان در ارتباط هستیم. به همین سبب می‌خواهیم افغانستان کشوری پیشرفته و از نظر داخلی و همچنین ارتباط با کشور‌های همسایه در صلح باشد. باید با دولت افغانستان ارتباط داشته باشیم. بر این باوریم که باید به بلوکه کردن اموال افغانستان در خارج پایان دهیم و کانال‌های بانکی آن‌ها را بازگشایی کنیم و اجازه دهیم که این کشور عمل کند.»

وزیر خارجه پاکستان همچنین در ادامه تاکید کرد: «مردم هند و پاکستان می‌خواهند به عنوان دو کشور همسایه، در آرامش زندگی کنند؛ اما اختلافاتی داریم که می‌توان آن‌ها را از طریق گفتگو و دیپلماسی حل کرد. اما متاسفانه جبهه‌ای وجود دارد که روابط همسایگی بین دو طرف را دشوار می‌کند و آن، اقداماتی است که اوت ۲۰۱۹ در کشمیر اتخاذ شد.»

او در پایان نیز اعلام کرد : اما دوستان ما در کشور‌های غربی که تصور می‌کنند نقض قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، مشکلی در اوکراین است، بدون تردید مشکل مشابهی در کشمیر نیز وجود دارد. به همین سبب از جامعه بین المللی می‌خواهیم دورویی در سازمان ملل متوقف و این اطمینان حاصل شود که همگی در خصوص قطعنامه‌های شورای امنیت، موضع ثابتی اتخاذ می‌کنیم.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر