شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 12420
بازدید: 94

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد برجام را یک موفقیت دیپلماتیک دانست و ابراز امیدواری کرد که احیا شود.

به گزارش الجزیره مباشر، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری گفت: توافق هسته‌ای با ایران یک موفقیت دیپلماتیک بود و امیدواریم که احیا شود.

گوترش افزود: با وجود مشکلات کنونی، برای بهبود وضع حقوق انسانی تلاش می‌کنیم. توافق درباره صادرات غلات از اوکراین و روسیه به حل بحران جهانی غذا کمک کرده بود. ماه سپتامبر آینده برای برگزاری نشستی درباره آب و هوا تلاش خواهیم کرد. همچنین برای مبارزه با نابرابری و تأمین حقوق بشر برای همه تلاش خواهیم کرد.

او گفت: بمباران تأسیسات انرژی در اوکراین آثار فاجعه آمیز داشت. درگیری اوکراین راه حل نظامی ندارد و باید به قانون بین المللی احترام گذاشت. تصور می‌کنم که درگیری‌های نظامی در اوکراین به زودی تمام شدنی نیست و مدتی ادامه خواهد داشت.

گوترش همچنین تاکید کرد: بزرگ‌ترین تهدید برای غرب از سوی راستگرایان تندروست و آنچه در آلمان اتفاق افتاد گواهی بر این امر است.

او افزود: درباره احتمال لغو حق وتو در شورای امنیت خوشبین نیستم. توقف خشونت در اتیوپی ما را برای تلاش‌های دیپلماتیک امیدوار می‌کند.

گوترش درباره غرب آسیا نیز گفت: هیچ جایگزینی برای حل و فصل تشکیل دو دولت در خاورمیانه نیست و ما اقدامات خشونت‌آمیز را نمی‌پذیریم. باید تمام ساز و کار‌های بین المللی برای خلع سلاح اتمی از شبه جزیره کره به کار گرفته شود.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر