شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3888
بازدید: 278




علم و پیشرفت



 / 



علم و فن آوری جهان


آغاز تزریق واکسن تک‌دز چینی در شانگهای


طبق گفته مقامات بهداشت چین، شانگهای تزریق واکسن تک دز کووید 19 که توسط شرکت چینی «کانسینو بایولاجیکس» تولید شده را آغاز کرده است.

آغاز تزریق واکسن تک‌دز چینی در شانگهای

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، طبق گفته مقامات بهداشت چین، شانگهای تزریق واکسن تک دز کووید ۱۹ که توسط شرکت چینی «کانسینو بایولاجیکس» تولید شده را آغاز کرده است.

بر اساس داده های حاصل از تجزیه و تحلیل موقت آزمایش های بالینی صورت گرفته، این واکسن تک دزی ناقل آدنوویروس نوترکیب چین موسوم به « Ad۵-nCoV»، کارآمدی ۶۵.۷ درصدی در مهار ابتلا به موارد علامت‌دار کووید-۱۹ و کارآیی ۹۰.۹ درصدی در مهار ابتلا به مواد شدید و وخیم این بیماری ویروسی را به ثبت رسانده است.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین، واکسیناسیون با این واکسن از ۱۳ می (یک هفته پیش) آغاز شده و در دو روز اول بیش از ۲۳ هزار نفر واکسن تک دزی شرکت کانسینو را دریافت کردند.

بنابر اظهارات کارشناسان چینی، واکسن توسعه داده این شرکت به راحتی قابلیت ذخیره کردن را دارد و به طور کلی بی خطر است؛ شرایط نگهداری این واکسن در دمای ۲ الی ۸ درجه سانتی گراد نیز امکان دسترسی کشورهای درحال توسعه به آن را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/


نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر