شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7338
بازدید: 82

باشگاه خبرنگاران جوانیک مسئول کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرده همسایه شمالی این کشور حداقل دو موشک کروز را در مناطق تحت حاکمیت خود آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ این مسئول درخصوص آزمایش‌های موشکی کره شمالی گفت: هنوز باید تجزیه و تحلیل دقیقی از پرتاب‌ها انجام دهیم، اما می‌خواهم بگویم که اگر چنین موشکی به سمت جنوب (کره جنوبی) پرتاب شود، سیستم‌های شناسایی و رهگیری ما این موشک‌ها را شناسایی و رهگیری خواهند کرد.

کره شمالی در هفته‌های اخیر چندین بار انواع موشک‌های بالستیک و نیز موشک‌های مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده؛ اقدامی که موجب واکنش سریع و نگرانی مقامات کره جنوبی و آمریکا شده است.

۲۸ دی ماه کره شمالی چهارمین آزمایش موشکی خود را در یک ماه اخیر را اجرا کرد. در همین راستا مقامات پیونگ یانگ اعلام کردند به تقویت نیروی دفاعی خود در برابر تهدیدات آمریکا ادامه می‌دهند و تمامی فعالیت‌های متوقف شده نظامی خود در گذشته را از سر خواهند گرفت. آمریکا به همراه کره جنوبی هر ساله اقدام به برگزاری چندین رزمایش بزرگ نظامی می‌کنند که امنیت ملی همسایه شمالی را به مخاطره می‌اندازد.

در واکنش به آزمایش‌های موشکی کره شمالی، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن اعلام کرده است توسعه برنامه موشکی را نباید نادیده گرفت و اینکه توکیو توانایی‌های دفاعی خود را افزایش خواهد داد. وزارت امورخارجه آمریکا نیز علام کرده است سونگ کیم، فرستاده ویژه این کشور در کره جنوبی با همتایان کره‌ای و ژاپنی خود در مورد آزمایش موشکی کره شمالی گفت‌و‌گویی تلفنی داشته است.

انتهای پیام/

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر