شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9130
بازدید: 79

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه هشدار داد که سیستم انرژی جهانی شکسته شده و بشریت بیش از پیش به سمت فاجعه اقلیمی نزدیک می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار خاتمه دادن به آلودگی زیست محیطی ناشی از سوخت‌های فسیلی و تسریع گذار به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر شد.

در راستای همین تغییرات اقلیمی امروز (چهارشنبه) مقامات هند اعلام کردند بیش از نیم میلیون نفر در شمال شرقی هند مجبور شدند  از سیل ناشی از باران‌های پیش از فصل موسمی فرار کنند.

همچنین گفته می‌شود در برخی مناطق هند به دلیل رانش زمین، خطوط ریلی و جاده‌ای قطع شده است. در همین حال، شهر‌های دیگر هند به ویژه پایتخت با افزایش شدید دمای هوا به خاطر موج گرما مواجه هستند.

هند چهارمین کشوری است که تغییرات اقلیمی بیشترین تاثیر را بر آن گذاشته است. این کشور هر ساله حدود ۳ گیگا تن گاز‌های گلخانه‌ای منتشر می‌کند. قدرت امواج گرما در این کشور در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که رانش زمین و سیل شدید در ایالت‌های شمال شرقی به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.

تغییرات اقلیمی شاخ آفریقا را نیز نشانه گرفته و براساس همین تغییرات بدترین خشکسالی شاخ آفریقا در چهار دهه اخیر، ۲۰ میلیون نفر را به سمت گرسنگی سوق داده، شیوه قدیمی زندگی را از بین برده و بسیاری از کودکان را دچار سوء تغذیه شدید کرده است.

خشکسالی در دستور کار کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان‌زایی قرار دارد. کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف اعلام کرده است ۱۰ میلیون کودک در سراسر اتیوپی، کنیا، سومالی و جیبوتی به حمایت فوری نیاز دارند. 

نتایج بررسی‌های دانشمندان در اواخر سال پیش، نشان داد خشکسالی موسوم به خشکسالی عظیم که دامنگیر غرب آمریکا شده، در هزار و ۲۰۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و بدترین خشکسالی یک هزار سال گذشته به شمار می‌آید.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر