شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9151
بازدید: 97

ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد: «من  در تماس تلفنی با محمد بن زاید، حاکم امارات درباره  تهدیدات امنیت غذایی جهانی و امکان سوخت رسانی به اوکراین و بازسازی این کشور پس از جنگ درخواست کمک کردم.»

زلنسکی در این تماس انتخاب محمد بن زاید به عنوان حاکم جدید امارات را به او تبریک گفت.

پیشتر، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی اعلام کرد: ما پایانی را برای این جنگ نمی‌بینیم؛ اما تلاش کردیم تا راه حل‌هایی دیپلماتیک را از طریق مذاکرات ایجاد کنیم.

او در ادامه مدعی شد: روسیه بر این باور است می‌توان از مجازات فرار کند و تلاش دارد تا در پرونده صدور گاز به اروپا باج خواهی کند. جهان به سبب جنگی که سبب موج تورم در بسیاری از کشور‌ها می‌شود، با کمبود مواد غذایی روبروست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیراً در نشستی خبری رسماً اعلام کرده که جنگ در اوکراین فقط یک درگیری نظامی میان مسکو و کی‌یف نیست. این یک جنگ نیابتی است که در آن قدرتمندترین ائتلاف نظامی جهان از اوکراین به عنوان زمین باری سیاسی خود برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.

واشنگتن پست در گزارشی تفصیلی در این مورد می‌نویسد: گرچه لاوروف نماینده تام الاختیار ولادیمیر پوتین برای تبلیغات و ارائه ادعا‌های بی اساس رییس جمهور روسیه است، ولی او این بار اشتباه نمی‌کند. روسیه هدف یکی از بی رحمانه‌ترین جنگ‌های نیابتی در تاریخ دنیای مدرن است. برای همین است که مقامات آمریکا ترجیح می‌دهند خیلی کم در مورد آن صحبت کنند.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر