شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 7342
بازدید: 88

باشگاه خبرنگاران جوان– سنگاپور اقدام به امضای توافقنامه تجارت آزاد با اعضای اتحادیه اقیانوس آرام شامل کلمبیا، مکزیک، پرو و شیلی کرد. این توافقنامه به گفته مقامات سنگاپور تجارت و روابط نزدیک‌تر با آسیا را تسهیل می‌کند.

به گفته خبرگزاری رویترز، مقامات دولتی کلمبیا پس از دیدار روسای جمهور و نمایندگان کشور‌های عضو اتحادیه اقیانوس آرام در پایگاه نیرو‌های دریایی باهیا مالاگا در بیانیه‌ای اعلام کردند: این قرارداد به همکاری در انرژی، زیرساختها، صنایع دیجیتال و غذایی و همچنین به صنایع حمل و نقل و لجستیک کمک فراوانی خواهد کرد.

ژینا لومبانا، وزیر بازرگانی کلمبیا در این باره گفت: با این توافق تجاری جدید میان سنگاپور و اتحادیه اقیانوس آرام ما می‌توانیم چشم انداز نزدیک شدن به آسیا و اقیانوسیه، بهبود روابط تجاری، جذب سرمایه گذاری، افزایش دسترسی با بازار‌های کالا را محقق کنیم.

ایوان دوکه، رییس جمهور کلمبیا، پدرو کاستیو، رییس جمهور پرو، گیلر مو لاسو، رییس جمهور اکوآدور، سباستین پینرا، رییس جمهور شیلی و روگلیو رامیرز، وزیر دارایی مکزیک در این نشست حضور داشتند.

در این این بیانیه همچنین آمده است: اعضای اتحادیه اقیانوس آرام قرار است این توافقنامه همکاری‌های تجاری را در مجلس قانونگذاری مربوط به تصویب برسانند.

در صورتی که تنها دو کشور عضو به این قانون رای مثبت دهند این قانون لازم الاجرا خواهد شد. لی هسین لونگ در پیامی ویدئویی گفت: این لحظه مهمی برای مشارکت سنگاپور با متحدان خود در اقیانوس آرام است.

انتهای پیام/

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر