شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9602
بازدید: 93

نیرو‌های امنیتی لبنان سه شنبه شب با هدف اجرای حکم صادر شده توسط “غاده عون” دادستان کل منطقه جبل لبنان برای احضار “ریاض سلامه” رئیس کل بانک مرکزی لبنان به خانه او در منطقه “الرابیه” حمله کردند.

بر اساس احضاریه‌ای که از سوی قاضی عون، دادستان منطقه جبل لبنان صادر شد، دستگاه‌های امنیتی لبنان باید ریاض سلامه را بازداشت و به دادستانی ببرند.

قاضی عون بر اساس شکایت جزایی «گروه مردمی خواهان اصلاحات» از ریاض سلامه، به اتهام کسب مال نامشروع، پولشویی و هدر دادن بیت المال برای اهداف و منافع شخصی این احضاریه را صادر کرد.

در اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، تشدید بحران اقتصادی در لبنان و سقوط شدید لیره، هجمه به رئیس بانک مرکزی این کشور را افزایش داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند، سلامه تصمیم آمریکا برای فروپاشی اقتصادی در لبنان را اجرا کرده است.

در آن زمان، «حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان لغو مصونیت قضایی از برخی مفسدان مالی در لبنان را تنها راه حفظ حقوق لبنانی‌ها و بهبود اوضاع معیشتی و اقتصادی این کشور دانست.

همچنین، روزنامه لبنانی «الاخبار» فاش کرد: دادستان کل امور مالی لبنان به علت حمایت آمریکا از رئیس بانک مرکزی این کشور وی را به دادگاه احضار نکرد.

علاوه بر این، بسیاری از مقامات سیاسی لبنان، از جمله حسان دیاب، نخست وزیر سابق لبنان، بخش بزرگی از مشکلات مالی این کشور از جمله کاهش ۹۰ درصدی ارزش واحد پول ملی این کشور را متوجه سیاست‌های پولی سلامه می‌دانند.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر