شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 10416
بازدید: 81

منابع ترکیه‌ای امروز (سه شنبه) اعلام کردند احتمال می‌رود رجب طیب اردوغان و بشار اسد، رؤسای جمهور ترکیه و سوریه مکالمه‌ای تلفنی را به پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به انجام برسانند.

«روزنامه ترکیه» (Türkiye Gazetesi) که از نشریات نزدیک به دولت ترکیه محسوب می‌شود، به نقل از برخی منابع اعلام کرد: همچنان که می‌دانید، رئیس جمهور اردوغان که به تازگی به سوچی [روسیه]رفته بود، به تبادل دیدگاه با رئیس جمهور پوتین در خصوص سوریه پرداخت.

این نشریه ترکیه‌ای در ادامه اعلام کرد اردوغان در مسیر بازگشت، در پاسخ به پرسش خبرنگاران، گفت که با وجود ساختار‌های تروریستی در مرز ترکیه با سوریه، ولادیمیر پوتین به وی پیشنهاد کرد که با رئیس جمهور سوریه گفت و گوی تلفنی داشته باشد.
طبق اعلام این نشریه، پوتین از طرفین خواسته است تا مذاکراتی را به انجام برسانند.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد کاخ کرملین در خصوص برگزاری گفتگو‌ها میان اردوغان و بشار اسد گفته است: این‌ها مسائلی دوجانبه میان دمشق و آنکارا به حساب می‌آیند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص طرح‌ها پیرامون مذاکره رجب طیب اردوغان و همتای ترکیه‌ای اش گفت: مسائل سوریه مورد گفتگو از سوی سران روسیه و ترکیه قرار گرفته و یاقی، دیگر مسائل دوجانبه میان دمشق و آنکاراست.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که آنکارا گفته صحبت از دیدار رؤسای جمهور ترکیه و سوریه هنوز زود است؛ اما احتمال انجام مکالمه‌ای تلفنی وجود دارد. رؤسای جمهور ترکیه و سوریه در ده سال گذشته و پس از اظهارات اردوغان در خصوص سرنگونی بشر اسد، اتهاماتی را علیه یکدیگر بیان کرده بودند.

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر