شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 3904
بازدید: 544




علم و پیشرفت



 / 



علم و فن آوری جهان


تبدیل پلاستیک به سوخت جت در کمتر از یک ساعت


محققان برای کمک به مبارزه با بحران زباله‌های پلاستیکی روش جدیدی ابداع کرده‌اند که بواسطه آن در کمت از یک ساعت پلاستیک‌های زائد به سوخت جت تبدیل می‌شوند.

تبدیل پلاستیک به سوخت جت در کمتر از یک ساعت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن، فرایند کاتالیزوری را برای تبدیل کارآمد پلی اتیلن به سوخت جت و روان کننده ها با ارزش بالا ابداع  کردند.

کارشناسان دانشگاه ایالتی واشنگتن به دنبال تجاری سازی روش خود هستند؛این ماده پلی اتیلن را به سوخت جت و سایر محصولات با ارزش هیدروکربن تبدیل می‌کند.

پلی‌اتیلن که در بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌شود، پرکاربردترین پلاستیک در جهان است؛ دانشمندان روشی را برای تبدیل پلاستیک‌های زائد به مواد تشکیل دهنده سوخت جت در کمتر از یک ساعت برای کمک به مقابله با بحران زباله‌های پلاستیکی ایجاد کرده‌اند.

از پلی اتیلن که پرکاربردترین پلاستیک در جهان است برای تولید کیسه‌های خرید و بطری‌های شامپو و نظیر آن استفاده می‌شود؛ این پلیمر در حدود یک سوم کل پلاستیک‌های تولید شده یافت می‌شود و ارزش جهانی آن سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار (۱۴۲ میلیارد پوند) است.

در رویه ابداعی این محققان که جزییات آن در مجله Chem Catalysis منتشر شده است از یک «روتنیم» بر روی کاتالیزور کربن و یک حلال معمول استفاده می‌شود؛ از پلیمرهای زائد می‌توان با استفاده از روش تبدیل به عنوان مواد خام با ارزش استفاده کرد.

دانشمندان قبلاً پلاستیک‌های یکبار مصرف را به سوخت جت، گازوئیل و روان کننده تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام/

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9587561/Scientists-convert-waste-plastics-jet-fuel-hour.html


نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر