شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

شناسه پست: 9606
بازدید: 92

گفته می‌شود مقامات هند و بنگلادش در تلاش برای رسیدگی به ۹.۵ میلیون نفری هستند که پس از چندین روز باران شدید در این مناطق با کمبود شدید غذا و آب آشامیدنی مواجه شده اند.

به گزارش رویترز، سیل در استان «سلهت» بنگلادش شدیدترین سیل یک قرن گذشته بوده و صندوق کودکان سازمان ملل اعلام کرده ۹۰ درصد تاسیسات بهداشتی این منطقه به زیر آب رفته و موارد بیماری‌های ناشی از آب آلوده در حال افزایش است. یونیسف اعلام کرده ۴ میلیون نفر که ۱.۶ میلیون نفر آن کودک هستند، بر اثر سیل شدید در شمال شرقی بنگلادش به کمک‌های اضطراری احتیاج دارند. این نهاد به دنبال جمع‌آوری ۲.۵ میلیون دلار برای کمک به مناطق آسیب دیده است.

به گفته یکی از مقامات، ارتش هند و نیرو‌های شبه نظامی برای کمک به عملیات نجات فراخوانده شده اند و در ۷۲ ساعت گذشته حدود هزار نفر را تخلیه کرده اند. به گفته دولت هند، حدود ۴.۷ میلیون نفر در ایالت «آسام» خانه‌های خود را ترک کرده و حدود ۳۳۰ هزار نفر در پناهگاه‌ها به سر می‌برند.

باران موسمی شدید بیشتر مناطق بنگلادش و شمال شرق هند را زیر آب برده و طی دو هفته گذشته دست کم ۶۹ قربانی گرفته است. این سیل تمامی چاه‌ها را به زیر آب برده و به همین علت اکنون مردم با مشکل پیدا کردن آب آشامیدنی مواجه هستند. گفتنی است باران‌های موسمی بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر باعث بارش شدید در جنوب آسیا می‌شوند. به ویژه در مناطق کم ارتفاعی مثل بنگلادش که رودخانه‌های پر آب هم سرریز می‌کنند.

وضعیت آب‌ و‌ هوایی در جنوب آسیا تشدید شده و کارشناسان هشدار می‌دهند تغییرات اقلیمی می‌تواند بلایای طبیعی را افزایش دهد.

باران‌های موسمی

هند و بنگلادش

نویسنده

حسین اسدالهی
وبمستر و دارای 15 سال تجربه راه اندازی وبسایت های معتبر